Restauracja Złoty Lin Nad Zegrzem https://zlotylin.pl/ słynąca z pysznych i świeżych ryb przygotowanych w unikalnych recepturach, oraz ciepłego rodzinnego klimatu. Restauracja posiada również bogatą ofertę eventową w zakresie komunii, wesel, czy innych imprez okolicznościowych. Jej typ gościa to głównie rodziny z dziećmi, małżeństwa, seniorzy, oraz większe grupy
Problemy z jakimi musieliśmy się zmierzyć?
Niski współczynnik sprzedaży deserów– proces szkoleniowy poprzedzamy analizą POS, oraz rejestrowanym audytem sprzedażowym, dzięki której widzimy, które współczynniki są do poprawy i na czym z perspektywy szkoleniowców skupić się najmocniej. Procentowa sprzedaż deserów na rachunek wynosiła zaledwie 13%. Wyobrażasz sobie, że co 10 stolik kupuje deser? Nie. No właśnie! Osoba zarządzająca lokalem, bardzo często nie jest świadoma tych faktów!
Niski współczynnik sprzedaży karafek wody, oraz dolewek napojów i drinków– kelnerzy w dużej mierze sami nie wierzyli, iż sprzedaż wody na stolik, gdy gość pije inne napoje może stać się standardem, jeżeli jest to odpowiednio zakomunikowane dla gościa. Brak świadomości kelnera o potrzebach gości jest notoryczne w większości restauracji, najgorsze, że często tego nie widzimy.
Duży ruch podczas sezonu wysokie latem, co przekładało się na niższą sprzedaż kelnerów- przy wyższym natężeniu ruchu wyższy zysk często mydli oczy względem realnej sprzedaży. Dlaczego? Kelnerzy przez brak czasu i niewłaściwą organizację swojej pracy stawali się podawaczami, a nie fantastyczną obsługą, która doradza i prezentuje dania. W konsekwencji mimo większej ilości paragonów, średnia kwota na paragonie była niższa przez brak do sprzedaży, gdzie potencjał na to był ogromny.
Średnia opinii Google – okoliczna konkurencja o podobnym modelu działania nie pomaga. Walka o gościa na rynku gastronomicznym zawsze była, jest i będzie. Obecnie opinie google są jednym z kluczowych wyznaczników wyboru. Wyzwaniem był wzrost średniej ocen, oraz zwiększenie ilości opinii.
Nasze szkolenia, oraz Doradztwo - Droga do sukcesu
Rejestrowany audyt sprzedażowy –audyt jest rejestrowany, aby zapewnić pełną transparentność jego wyników. Tajemniczy gość ocenia obsługę kelnera od samego przywitania w lokalu, do przekroczenia progu drzwi wyjściowych, gdyż każdy element jest ważny aby gość do nas wrócił. Wynik audyt pokazał nam przestrzenie na których trzeba skupić się podczas tworzenia szkolenia kelnerskiego, aby satysfakcja gości, jak i rachunki mogły wzrosnąć.
1
Analiza Danych POS – przy pełnej poufności analizujemy dane związane ze sprzedażą poszczególnych kelnerów znajdując lepsze, oraz słabsze ogniwa zespołu. Właściciel otrzymuje pierwszy raport dotyczący realnego działania jego biznesu i personelu.
2
Coaching z Kelnerami – przeprowadziliśmy rozmowy motywacyjne z każdym kelnerem, celem zbudowania wartości szkolenia, oraz powagi stanowiska pracy jaką jest obsługa gościa, często klasy premium.
3
Budowa Spersonalizowanego systemu szkolenia- biorąc pod uwagę raporty dotyczące audytu sprzedaży, analizy POS, oraz coachingów z kelnerami przystąpiliśmy do tworzenia programu szkoleniowego dopasowanego do restauracji Złoty Lin. Każda restauracja ma swój charakter, w konsekwencji szkolenie musi być dopasowane do targetu gości, którzy do niej przychodzą! Tylko wtedy mamy możliwość poprawy współczynników sprzedaży i opinii gości.
4
2 dni intensywnego szkolenia – w godzinach porannych przystąpiliśmy do dwóch dni szkolenia. Wszystko rozgrywane w innowacyjnej formule Role Play Training, która polega najpierw na nauce, a potem odgrywaniu ról w czasie rzeczywistym. Kelnerzy byli zaangażowani i zafascynowani metodami, które zostały przekazane. Mimo, iż wśród załogi były osoby z ponad 20 letnim stażem kelnerskim, udało się dotrzeć do każdego. Na koniec szkolenia wyłoniliśmy zwycięzcę mistrzostw kelnerskich, który otrzymał puchar.
5
Nadzory – w restauracji Złoty lin przeprowadziliśmy również metody wzmacniające szkolenia OTJ (on the job). Przez specjalistyczny sprzęt nasłuchujemy pracy kelnerskiej po szkoleniu, następnie w wolnych przestrzeniach od obsługi wzmacniamy ich nawyki sprzedażowe.
6
Co Udało się osiągnąć? Sukces w praktyce!
Mieliśmy przed sobą nie lada wyzwanie w restauracji, jednocześnie Referencje mówią same za siebie. Dla właściciela restauracji ważny jest utarg, a ten przez techniki sprzedaży wzrósł o 18% w kolejnym miesiącu. Ilość sprzedanych wód, drinków, oraz wina również drastycznie się podniosła. Kelnerzy obsługują gościa z jeszcze większa pasją, aby jak przystało na restaurację Złoty Lin i jej ciepłą atmosferę czuł się jak w domu.
Dziękujemy za współpracę z obustronnym zaangażowaniem i pasją do prowadzenia miejsca. Właściciel który dba o swój personel, dba też o swojego gościa! tym samym zapraszając do Złotego Lina!