Street
Sieć Restauracji Street https://street.com.pl/ . Cztery restauracje na terenie Warszawy, które z jednej strony działają w zbliżonym modelu biznesowym, z drugiej często przyciągają do siebie innego rodzaju gości przez różne lokalizacje. Fantastyczna restauracji dla miłośników różnorodności menu, promocji Happy Hours oraz sytych porcji dań. Przekrój targetu gościa, to gość korporacyjny w tygodniu. Wieczorami i w weekendy miejsce wypełnia się grupami przyjaciół, znajdzie się również miejsce dla Par. Miejsce tętni życiem do późnych godzin. Restauracje oferują również szeroką ofertę dla integracji firmowych.

Nasze szkolenia, oraz Doradztwo - Droga do sukcesu
Wywiady z kadrą kelnerską, oraz managerską- przed stworzeniem programu szkoleniowego przeprowadziliśmy wywiad z każdym członkiem ekipy kelnerskiej niższego szczebla (40 kelnerów w 4 lokalach), oraz managerskiej wyższego szczebla (8 managerów w 4 lokalach). Następnie na ich podstawie stworzyliśmy raport dla właściciela, oraz lepiej wiedzieliśmy na jakich elementach szkolenia skupić się bardziej, oraz gdzie znajdują się wąskie gardła.

Budowa planu szkolenia sprzedażowego, oraz “Trudny gość”- Każda restauracja ma swoje wyzwania. Z racji na typ lokalu kelnerzy, managerzy oprócz współczynników sprzedaży borykali się z trudnymi gośćmi. W obecnych czasach generacja Z często nie radzi sobie ze stresem, a niezadowolony gość bez rozwiązania i załagodzenia pożaru to wisząca nad nami jedna gwiazdka w opiniach google dla resturacji. Stworzyliśmy szkolenia, które miały dedykowaną część radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych z gościem, aby mimo wszystko pozostawić po sobie dobre wrażenia.

Łącznie 8 dni szkoleń kelnerskich- Angażujące szkolenia połączone były z Test Panelem dla kelnerów, aby lepiej proponowali gościom dania. W licznych zespołach skupiliśmy się na tym, aby każda osoba otrzymała jak najwięcej naszej uwagi. Dzięki metodzie Role Play Training na której oparte są nasze szkolenia, nawet najsłabsze ogniwa podczas drugiego dnia szkolenia otrzymały wysoką punktację w mistrzostwach kelnerskich i części praktycznej. Kelnerzy jak sami stwierdzili, chcą szkolić się częściej!

Dwa dni szkoleń Managerskich- manger jest nieodłącznym elementem szkolenia, który stoi na czele personelu restauracji i zarządza. Zawsze zależy nam, aby bezpośredni przełożony kelnerów był obecny podczas szkolenia kelnerskiego. Szkolenia Managerskie to zupełnie inny wymiar pracy. Szkoliliśmy managerów z rozpoznawania archetypów swoich kelnerów i metod komunikacji z nimi. Trenowaliśmy praktycznie metodę skutecznego feedbacku dla pracownika z wszechobecnym pokoleniem Z, którego w obsłudze jest coraz więcej. Chcemy, czy nie, musimy rozwijać się z zakresu zarządzania zespołem. W innym wypadku zespół będzie ulegał ciągłej rotacji.

Wprowadziliśmy program motywacyjnym- Program motywacyjny to dedykowany zaprogramowany pod daną restaurację system nagród, który wymusza na kelnerach stosowanie technik sprzedażowych ze szkolenia kelnerskiego, gdyż pracują na nagrody. Jako pracodawca, jeżeli sprzedaż 300 butelek wody więcej z wysoką marża, spokojnie możesz pozwolić sobie na zakup nagrody, która przynosi obustronny zysk. Zadowolony kelner, który ma dodatkową motywację, oraz zarobek dla resturacji. Wspólnie z managerami stworzyliśmy dedykowaną grupę z wynikami, określiliśmy na co kładziemy nacisk i jakich współczynników pilnujemy. Inicjatywa spotkała się z zadowoleniem kelnerów.

Co Udało się osiągnąć? Sukces w praktyce!
Po raz kolejny powiemy, że referencja jest największym dowodem efektów, jednocześnie kluczowe cele, które udało nam się zrealizować, to przede wszystkim motywacja całego zespołu do wspólnej pracy. Otwarcie się na pomoc innym członkom zespołu i lepsze organizacja pracy.
Kolejny aspekt to przede wszystkim wdrożenie programów motywacyjnych, które spowodowały wzrosty współczynników sprzedażowych, oraz czerpanie większej radości z pracy kelnerów, co jest istotne w długookresowej pracy w jednym miejscu.
Zwiększenie obrotu 5% do 15%
Zmniejszenie rotacji pracowników
Goście powracają oraz polecają
Integracja i motywacja zespołu